בנושא חינוך

מתחת לתלבושת אחידה דופקים מאה לבבות שונים וכל אחד מהם – קושי אחר, עבודה אחרת, דאגה וחשש אחרים. מאה ילדים – מאה אנשים, אשר לא "אי פעם", לא "עדיין לא", לא "מחר", אלא כבר… עכשיו… היום – אנשים הם. לא עולם קטן, אלא עולם ומלואו, לא פעוטים אלא נשגבים, לא תמימים, כי אם אנושיים – ערכים, יתרונות, מגרעות, נטיות, שאיפות/ יאנוש קורצ'אק

 

ההוראה /ג'ובראן חליל ג'ובראן

אֵין אִישׁ שֶׁיְּגַלֶּה לָכֶם דָבָר

אֲשֶׁר אֵינוֹ נָח, עֵר לְמֶחֱצָה,

בְּשַׁחַר יְדִיעַתְּכֶם.

הַמּוֹרֶה, הַפּוֹסֵעַ בְּצִלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ

בֵּין חֲסִידָיו, לא מֵחָכְמָתוֹ יִתֶּן,

כי אֶת אֱמוּנָתוֹ וְאַהֲבָתוֹ.

 

וְאַף שיְדִיעַת הַאֱלהִים

חוֹבֶקֶת כּל,

נוֹשֵׂא כָּל אָדָם בְּחֻבּוֹ

וּלְבַדּוֹ, אֶת יְדִיעַת

הַאֱלהִים וְהַכָּרַת הָעוֹלָם.







תגובות
  1. Amal הגיב:

    דמות התלמיד בעיני המורה היא חשובה ביותר ומשפיעה על אופן מילוי התפקיד שלו כמורה ומחנך. מורה הרואה את התלמיד כאדם שווה, ומכיר בשונות בין התלמידים ומאמין כי כל תלמיד הוא מיוחד ובעל יכולות ופוטנציאל ועליו להשקיע למימושו, מורה כזה יכול להניע את תלמידיו להגיע להצלחות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s